|
Na rycerskim zamku - zaproszenie
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3187 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedstawiam Państwu scenariusz lekcji wprowadzającej schemat zaproszenia. Jest to scenariusz lekcji z j. polskiego w klasie 6 szkoły specjalnej Bardzo często różne treści wprowadzam w formie zabawowej. Uczniowie szkoły specjalnej są bardzo wymagający pd tym względem i nie jest łatwo ich zaangażować do pracy.
SCENARIUSZ LEKCJI PRZEDMIOT: JĘZYK POLSKI KLASA VI Szkoła Specjalna
TEMAT LEKCJI: Na rycerskim zamku
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: Agata Kowalska
Cele ogólne
- rozwijanie umiejętności redagowania zaproszenia
- doskonalenie techniki pisania
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się za pomocą gestu i mimiki
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie
Cele operacyjne. Uczeń:
- potrafi wypowiedzieć się za pomocą gestu i mimiki
- potrafi czytać ze zrozumieniem
- zna podstawowe słownictwo związane z tematem lekcji ( zamek rycerski)
- zna schemat kompozycyjny zaproszenia
- potrafi zredagować proste zaproszenie
- potrafi zadbać o estetykę wykonywanej pracy
- potrafi płynnie i wyraziście czytać tekst
- umie współpracować w grupie
- potrafi rozwiązać zadanie problemowe
Metody:
- słowne – pogadanka, praca z książką
- praktycznego działania
- aktywizujące
Formy:
- indywidualna
- zbiorowa
- grupowa
Środki dydaktyczne:
- plansza z krzyżówką
- karty z hasłami do krzyżówki
- podręczniki
- karty do pisania zaproszenia
- karty z gotowymi zaproszeniami
- karty z zadaniami sprawdzającymi
PRZEBIEG ZAJĘĆ
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CZYNNOŚCI UCZNIA
FAZA WPROWADZAJĄCA 1. Powitanie uczniów. Sprawdzenie zadania domowego. Pogadanka n/t wcześniejszych lekcji.
2. Wprowadzenie do tematu lekcji. - Co będzie tematem lekcji dowiecie się rozwiązując krzyżówkę. Nauczyciel rozdaje uczniom hasła. Nauczyciel zapisuje temat: Na rycerskim zamku. FAZA REALIZACJI 3. Nauczyciel czyta opowiadanie „Pasowanie na rycerza”. Zadaje pytania do tekstu. Wyjaśnia niezrozumiałe wyrazy ( giermek, paź, rycerz pasowanie,) -Gdzie rozgrywa się akcja opowiadania? - Kto występuje w opowiadaniu? - Jaka uroczystość jest opisana w opowiadaniu? - Czy przypomina wam to jakąś współczesną uroczystość? Czy uroczystość pasowania to było ważne wydarzenie? 4.Nauczyciel proponuje napisanie zaproszenia na uroczystość pasowania na rycerza. Pyta o inne okazje pisania życzeń. 5. Ustalenie jakie informacje powinny się znaleźć w zaproszeniu. Nauczyciel zawiesza schemat na tablicy. - kto i kogo zaprasza ? - na jaką uroczystość? - kiedy i gdzie? 6. Prezentacja przykładowych zaproszeń.. 7. Nauczyciel dzieli uczniów na dwuosobowe grupy i prosi o przygotowanie ustnych zaproszeń na różne uroczystości. 8. Nauczyciel zapisuje na tablicy wzorcowe zaproszenie na uroczystość pasowania.
|
Powitanie nauczyciela. Odpowiadają na pytania dotyczące wcześniejszych lekcji ( Życie naszych przodków, życie chłopów)
Uczniowie odczytują zagadki słowne, lub pokazują hasła w formie inscenizacji dramowej. Wpisują hasła do krzyżówki. Odczytują hasło główne: RYCERZE
Słuchają z uwagą czytanego tekstu Odpowiadają na pytania - Na rycerskim zamku - Giermek, kardynał, król, damy dworu - Pasowanie na rycerza - Pasowanie na ucznia, na żołnierza
- Z okazji imienin, urodzin, ślubu, przedstawienia szkolnego, koncertu, balu, akademii.
Uczniowie zapoznają się ze schematem zaproszenia. Odczytują głośno schemat zaproszenia.
Uczniowie przeglądają i odczytują przykładowe zaproszenia. Uczniowie przygotowują zaproszenia w grupach a następnie prezentują (zaproszenie na urodziny, do kina, na przedstawienie w szkole) Uczniowie odczytują wzorcowe zaproszenia.
|
Nauczyciel rozdaje uczniom ozdobne kartki i prosi o napisanie zaproszeń.
Nauczyciel rozdaje elementy ozdobne z papieru i prosi o udekorowanie zaproszeń.
FAZA PODSUMOWUJĄCA I SPRAWDZAJĄCA 9. Zadanie pracy domowej – napisanie zaproszenia na przedstawienie teatralne 10 . Ćwiczenia sprawdzające. Nauczyciel dzieli uczniów na dwuosobowe grupy i rozdaje im zadania sprawdzające. 11. Nauczyciel ocenia pracę na lekcji. Pożegnanie uczniów. |
Uczniowie piszą starannie zaproszenia Uczniowie odczytują napisane przez siebie zaproszenia. Uczniowie dekorują karty według własnego pomysłu
Uczniowie zapisują pracę domową Uczniowie prezentują zadania w grupach.
Pożegnanie nauczyciela |
Zadanie sprawdzające nr1
Jakie wydarzenie przedstawiono na tej fotografii? Przedstaw scenkę pokazującą to wydarzenie. Możesz użyć słów – Pasuję cię na ....
Zadanie sprawdzające nr 2
Kim jest człowiek siedzący na koniu? Opowiedz co o nim wiesz.
- kiedy żył?
- gdzie mieszkał?
- czym się zajmował?
Zadanie sprawdzające nr 3
Co jest przedstawione na fotografii? - Do czego to służyło?
Hasła do krzyżówki
- GODŁO POLSKI
- HERB WARSZAWY
- TAK NAZYWANO DAWNIEJ MIESZKAŃCÓW WSI.
- PIERWSZA STOLICA POLSKI
- JEST NIM HYMN POLSKI
- INACZEJ JANTAR
- JEST NIM SYRENKA I GRYF SZCZECIŃSKI
opracowała: Agata Kowalska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|